Radionica za roditelje: Razvoj privrženosti između majke i djeteta

U petak, 22. siječnja 2016. god. u Caritasovom Centru za dijete u Osijeku održana je radionica pod nazivom Razvoj privrženosti između majke i djeteta.  Vodila ju je Karolina  Burek Bilokapić, soc. pedag., a dio je  projekta  Između radosti i očekivanja koje zajednički provode Caritas Đakovačko-osječke nadbiskupije i Bračno i obiteljsko savjetovalište. Predavačica je   roditeljima ukazala na  različite tipove privrženosti. Tako je istaknula da se pojmom  privrženosti naziva  emocionalna  veza  između dojenčeta i roditelja,  koja nastaje tijekom prve godine djetetova života, pri čemu je presudna kvaliteta brige o djetetu. Prema teoriji privrženosti, djetetu roditelj služi kao sigurna baza, početna točka od koje istražuje svijet pri čemu, s vremena na vrijeme, dijete provjerava dostupnost roditelja. Postoje četiri osnovna tipa privrženosti: sigurna,  ansiozno-izbjegavajuća, ambivalentno-opiruća i kontrolirajuća privrženost. Naravno, najpoželjnija je sigurna privrženost.

U situacijama koje predstavljaju prijetnju za dijete (poput gladi, buke, nepoznate situacije), potreba za roditeljem aktivira se te dijete traži zaštitu. Stil privrženosti ovisi o roditeljskoj sposobnosti da uoči djetetovu potrebu za bliskošću s njim te o osjetljivosti na nju.  Dijete na osnovi roditeljske sposobnosti da uoči što ono treba i odgovaranja na to, gradi sliku o sebi kao biću koje (ni)je vrijedno roditeljske ljubavi i pažnje, te donosi zaključke je li roditelj voljan i sposoban zadovoljiti njegove potrebe kada se pojave. Kako dijete odrasta, taj unutarnji radni model služi za gradnju odnosa s drugim ljudima.

Ako majka primjereno reagira na djetetove signale i potrebe, posebno u stresnim situacijama, ona omogućuje djetetu sigurnu osnovu na temelju koje ono stvara sliku o sebi i svijetu oko sebe kao i načine sučeljavanja sa stresom. Kvalitetna briga majke (roditelja) omogućuje djetetu da stvori pozitivnu sliku o sebi te dijete sebe doživljava prihvaćenim i voljenim. Druge ljude dijete će doživljavati kao osobe koje će biti dostupne kad su mu potrebne, na koje se može osloniti i s kojima može biti blizak.

Djeca koja su ostvarila sigurnu privrženost imaju manje emocionalnih i ponašajnih problema.

Roditelji su se aktivno uključili u tijek radionice svojim primjerima i pitanjima.

20160122_150042 20160122_151703 20160122_152938