U petak, 22. siječnja 2016. god. u Caritasovom Centru za dijete u Osijeku održana je radionica pod nazivom Razvoj privrženosti između majke i djeteta. Vodila ju je Karolina Burek Bilokapić, soc. pedag., a dio je projekta Između radosti i očekivanja koje zajednički provode Caritas Đakovačko-osječke nadbiskupije i Bračno i obiteljsko savjetovalište. Predavačica je roditeljima ukazala na različite tipove privrženosti. Tako je istaknula da se pojmom privrženosti naziva emocionalna veza između dojenčeta i roditelja, koja nastaje tijekom prve godine djetetova života, pri čemu je presudna kvaliteta brige o djetetu. Prema teoriji privrženosti, djetetu roditelj služi kao sigurna baza, početna točka od koje istražuje svijet pri čemu, s vremena na vrijeme, dijete provjerava dostupnost roditelja. Postoje četiri osnovna tipa privrženosti: sigurna, ansiozno-izbjegavajuća, ambivalentno-opiruća i kontrolirajuća privrženost. Naravno, najpoželjnija je sigurna privrženost.
U situacijama koje predstavljaju prijetnju za dijete (poput gladi, buke, nepoznate situacije), potreba za roditeljem aktivira se te dijete traži zaštitu. Stil privrženosti ovisi o roditeljskoj sposobnosti da uoči djetetovu potrebu za bliskošću s njim te o osjetljivosti na nju. Dijete na osnovi roditeljske sposobnosti da uoči što ono treba i odgovaranja na to, gradi sliku o sebi kao biću koje (ni)je vrijedno roditeljske ljubavi i pažnje, te donosi zaključke je li roditelj voljan i sposoban zadovoljiti njegove potrebe kada se pojave. Kako dijete odrasta, taj unutarnji radni model služi za gradnju odnosa s drugim ljudima.
Ako majka primjereno reagira na djetetove signale i potrebe, posebno u stresnim situacijama, ona omogućuje djetetu sigurnu osnovu na temelju koje ono stvara sliku o sebi i svijetu oko sebe kao i načine sučeljavanja sa stresom. Kvalitetna briga majke (roditelja) omogućuje djetetu da stvori pozitivnu sliku o sebi te dijete sebe doživljava prihvaćenim i voljenim. Druge ljude dijete će doživljavati kao osobe koje će biti dostupne kad su mu potrebne, na koje se može osloniti i s kojima može biti blizak.
Djeca koja su ostvarila sigurnu privrženost imaju manje emocionalnih i ponašajnih problema.
Roditelji su se aktivno uključili u tijek radionice svojim primjerima i pitanjima.